There have been many reports of scams involving fake advertisements and/or phony websites (pretending to be a company’s official website) nationwide, with comments such as, “the logo of a famous company or a product photo was used in the online advertising,” or, “when I searched for the product name, it was the first result, so I assumed it was the official website.”
「ネット広告では有名企業のロゴや商品写真だった」、「商品名を検索すると最初に出てきたので、実在する公式サイトや優良サイトと思い込んだ」など偽広告や偽サイトのトラブルが全国的に多発しています。
At our center, too, we have received consultations about issues with various products, including electrical appliances, furniture, clothing, and accessories, stating, “The product never arrived,” “I received a completely different product than I ordered,” and, “The product is of such poor quality, it’s unusable.” In such cases, even if you later want to cancel, return, or get a refund, you will often find that there is no contact information listed at all, or if there is, it is fake.
当センターにも電化製品、家具、衣類、アクセサリーなど、様々な商品で「商品が届かない」、「全く違う商品が届いた」、「使い物にならない粗悪品だった」などの相談が寄せられています。このような場合、後でキャンセルや返品、返金を希望しても、そもそも連絡先の記載が無かったり、記載していても内容がでたらめな場合も多く存在します。
To avoid troublesome situations like this, it is important to check the official online shopping site first. Some companies may post warnings or information about fraudulent sites pretending to be them. Also, by strengthening your Internet security functions, you can avoid accessing suspicious sites.
トラブルに遭わないためには、公式通販サイトを最初に確認することが重要です。業者によっては偽サイトに対する注意喚起や偽サイトの情報を載せていることがあります。ネットのセキュリティ機能を強化することで怪しいサイトにはアクセスしない、といったことも心がけましょう。