We have been receiving an increasing number of inquiries about problems such as “I ordered an item and paid for it in advance, but the item did not arrive and I cannot contact the vendor.”
「インターネット通販で、商品を注文して代金を前払いしたが、商品が届かず販売業者と連絡が取れない」といったトラブルの相談が増加しています。
For sites that require advance payment and are limited to bank transfers, make sure that the vendor’s address, phone number, and other information are properly listed on the site, and whether the seller really exists, etc. Check for their online reputation and make a calm decision, such as not placing an order if you feel even a little bit suspicious
代金の支払方法が前払いで、銀行振込に限定されているサイトは、注文する前に業者の住所や電話番号などの情報が適切に記載されているか、存在しているのか等を確認し、ネットでの評判も参考にして、少しでも怪しいと感じたら注文しないなど、冷静に判断しましょう。
Some sites make it appear as if payment options such as card payment or deferred payment are also available, but the confirmation e-mail after placing an order may instruct you to make a bank transfer, so be careful.
サイトによっては、カード決済や後払いなどの支払方法も選択可能であるかのように見せかけ、注文後の受付メールで銀行振込を指示される場合もあるので油断できません。
If the recipient account’s name is an individual or foreign that is different from the business name, there is a high possibility that the website is fraudulent, so caution is again advised.
振込先口座の名義人が、事業者名と異なる個人名義や外国人名義の場合は、詐欺サイトの可能性が高く注意が必要です。
Once money is transferred, it is very difficult to get it back. If you have any concerns, please contact your local consumer affairs center.
お金を振り込んでしまうと取り戻すのは非常に困難です。不安なことがあれば、お近くの消費生活センターにご相談ください。
<If you are in trouble, call 188!!>
If you call 188, we will guide you to the nearest consumer affairs center or consumer affairs consultation counter.
Rather than worrying alone, please contact the Consumer Hotline at 188.
<困ったときは、188番へお電話!!>
188番にかけると、最寄りの消費生活センターや消費生活相談窓口をご案内いたします。
1人で悩まずに、「消費者ホットライン」188にご相談ください。