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Smartphone payments are certainly convenient, but... watch out for problems!

スマホ決済は便利だけど・・・トラブルに注意!!

Smartphone payment are known as “XX Pay” (e.g. PayPay, LINE Pay) and are one of the payment methods that use smartphone applications. Cashless payments where cash is unnecessary are quite convenient, but they come with a growing number of issues.

スマホ決済とは、「〇〇Pay」(例:PayPay・LINEPay)などと呼ばれ、スマホアプリを利用した決済手段の1つです。現金を使わないキャッシュレス決済はとても便利ですが、トラブルも増えています。

For example, we have received inquiries such as those stating, “I lost the balance charged to XX Pay when I switched my smartphone contract to another company,” or “XX Pay that I have registered for was used fraudulently.”

例えば「スマホの契約を他社に乗り換えたら、〇〇Payにチャージした残高が無くなった」「利用中の〇〇Payが不正利用された」等の相談が寄せられています。

If you switch phone companies or change the model of your phone, you will not be able to continue using your account unless you complete the migration process. Also, if you delete your account, you will not be able to get a refund even if there is a balance remaining. In addition, it is necessary to use the lock function to prevent a third party from misusing your phone and to also thoroughly manage the use of your own phone.

携帯会社を乗り換えたり、機種変更をしたりする時は移行手続きをしなければ引き続き利用できません。また、アカウントを削除してしまうと残高があっても返金してもらえません。そのほか、第三者に悪用されないようにロック機能を利用し、スマホの自己管理も徹底する必要があります。

Due in part to the spread of COVID-19, the use of contactless smartphone payments is increasing, but users should fully understand how to use them and the terms of use.

新型コロナ感染症の影響もあり、非接触のスマホ決済の利用が増えていますが、使い方や利用規約を十分理解した上で、使うようにしましょう。