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Be Careful when Shopping Online

インターネット通販のトラブルに注意しましょう

Shopping online is easy and convenient, so more people than ever are choosing to shop in this way. On the other hand, there have been many cases of trouble occurring as a result of fraudulent websites, with complaints such as “I paid, but the product never came”, “I can’t get in touch with the seller”, or “I received a fake product”.

手軽で便利なインターネット通販。利用する機会が増えたという方も多いかもしれません。一方、「お金を支払ったのに商品が届かない」「販売業者と連絡がとれない」「偽物が届いた」など、詐欺サイトによるトラブルが発生しています。

When shopping online, please keep the following points in mind:
・Confirm the seller’s information, such as their location, contact details and their user reviews.
・Be wary of products that are being offered for much cheaper than retail price, as they may be knock-offs. 
・Confirm the delivery method and how long it will take for the product to be delivered. 
・Be wary if the only method of payment is via bank transfer and that transfer is to a personal bank account. 
・Confirm the cancellation/refund policies as well as the terms and conditions in advance.

インターネット通販を利用する際には、次の点に注意しましょう。
・所在地や連絡先、他の利用者の評価など、事業者の情報を自分でしっかりと確認する。
・一般に流通している価格よりも大幅に安く販売されている場合など、商品が模倣品でないか十分に注意する。
・配送方法や期間などが、どの程度掛かるか知っておく。
・支払方法が銀行振込のみしか用意されていない場合で、個人名口座の場合は十分注意する。
・キャンセル・返品条件、利用規約は事前に必ず確認する。

It is difficult to get your money back once you have paid. Do not be enticed by the cheap price. If it seems even a little suspicious or odd, do not make the transaction.

支払ってしまうとお金を取り戻すことは困難です。価格の安さばかりに気を取られず、少しでも怪しい、おかしいと思ったら利用しないことも一つの方法です。


If you find something suspicious or become involved in trouble, please consult with your local Consumer Affairs Center. If you are unsure of the phone number, dial 188 to be connected with your local Center.

不審に思ったりトラブルに遭ったと感じたら,最寄りの消費生活センターに相談しましょう。番号が分からなければ188番に電話していただくと最寄りの消費生活センターにつながります。