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Caution! Never reply to SMS billing frauds

SMSの架空請求メールに注意!
架空請求

The Consumer Affairs Center has been receiving numerous inquiries regarding SMS (Short Message Service) messages sent to mobile phones which read: “We cannot confirm your payment. If you do not contact us today, we will commence with legal proceedings”.

 「携帯電話にSMS(ショートメッセージサービス)で,『ご利用料金の精算確認が取れておりません。本日ご連絡がない場合,法的手続きに移行します。』というメールが届いた。」との相談が消費生活センターに多く寄せられています。

詐欺

SMS is a service to send/receive messages via mobile phone numbers. These messages, as described above, are likely sent to random mobile phone numbers en masse by scammers. Scammers then send messages without identifying any consumer information, so you should never reply to them.

 SMSとは,電話番号を宛先にしてメッセージを送受信できるサービスのことで,架空請求をする者がランダムに組み合わせた電話番号に,このようなメールを大量に送信していると思われます。消費者の情報を特定して送ってくるわけではないので,決して連絡しないでください。

If you reply, your personal information will be leaked to the sender, and they may demand further money from you based on the leaked information. If you have any concerns about whether a message is a fraud or not, please consult the nearest Consumer Affairs Center.

 連絡してしまうと個人情報を相手に知られ,その情報を元にさらに金銭を要求される可能性があります。架空請求かどうか判断がつかなかったり,不安に思うことがあった場合は,最寄りの消費生活センターへ御相談ください。